ՀՀ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների տեխնոլոգիական
վերազինման և տեղեկատվական և հաղորդակցական նորարարական տեխնոլոգիաների տրամադրման
ծրագիր
Նախաբան
Քսաներորդ դարի վերջում տեղեկատվական և հաղորդակցման տեխնոլոգիաների (այսուհետև ՏՀՏ) արագ զարգացումն ամբողջ աշխարհում նոր պահանջներ դրեց կրթական համակարգի առջև: Տեխնոլոգիական արագ առաջընթացը, արդի համաշխարհային զարգացումները և տնտեսության աճող բազմաձևությունը պահանջում են մարդկային հմտությունների և գիտելիքների շարունակական նորացում: Գիտատեխնիկական առաջընթացը` ի դեմս ՏՀՏ զարգացման, հանգեցրեց կրթական գործընթացի հանդեպ նախկին մոտեցումների և ընկալումների փոփոխության և ներառելով ինչպես միջնակարգ դպրոցը, այնպես էլ մասնագիտական կրթական համակարգը:
ՏՀՏ կիրառությունն ուսումնական գործընթացում իր հետ բերում է կրթության որակի և մատչելիության բարեփոխումների լայն հնարավորություն: ՏՀՏ-ի ներդրումը ուսումնական գործընթացում թույլ է տալիս փոփոխել հին մոտեցումները, առաջադրել և իրագործել բոլորովին այլ, որակապես նոր խնդիրներ: Դրա վառ օրինակ է բնագիտական առարկաների վիրտուալ լաբորատորիաների ստեղծումը, որոնք թույլ են տալիս համակարգչով կատարել հետաքրքիր գիտափորձեր և կառուցել բնական երևույթների այնպիսի մոդելներ, որոնք իրական պայմաններում իրականացնելն անհնար է:
Այս ծրագրի նպատակն է` ՏՀՏ օգտագործման միջոցով բարձրացնել սովորողների առաջադիմությունն
ու կատարելագործել դասավանդման որակը` նպաստելով ուսումնական գործընթացի ժամանակային
և տարածական սահմանափակումների վերացմանը:
Հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների տեխնոլոգիական վերազինման և տեղեկատվական
և հաղորդակցական նորարարական տեխնոլոգիաների տրամադրման ծրագիր
Ծրագիրը գործելու է երկու ուղղություններով`
·
դպրոցներում "շրջիկ"
նեթբուքային դասարանների հիմնում,
·
դպրոցներում առանձին
նեթբուքային դասարանների հիմնում` աշակերտների
կողմից անձնական ներթբուքներ ձեռք բերելու միջոցով:
Առաջին դեպքում դպրոցը
ձեռք է բերում նեթբուքային դասարանի հիմնման համար անհրաժեշտ բոլոր սարքավորումները,
որոնք հանդիսանում են դպրոցի սեփականությունը: Երկրորդ դեպքում աշակերտները` ի դեմս
ծնողների/օրինական խնամակալների ձեռք են բերում անհատական նեթբուքներ սեփականության
իրավունքով, դպրոցը ձեռք է բերում նեթբուքային դասարանի հիմնման համար անհրաժեշտ մնացյալ
սարքավորումները: Երկու պարագայում էլ ծրագիրը գործելու է շրջանառու համակարգի սկզբունքով,
ինչը ենթադրում է, որ դպրոցների և/կամ ծնողների վճարումները վերաներդրվելու են համակարգում
և օգտագործվելու են դպրոցների համար նորանոր տեխնոլոգիաների գնման նպատակով: Շրջանառու համակարգի շրջանակներում հանրակրթական հաստատությունները կկարողանան իրականացնել տեխնոլոգիական վերազինումն ու նորարարական տեխնոլոգիաների ձեռքբերումը երկամյա ապառիկ գնման սկզբունքներով:
Ծրագրի հիմնական սկզբունքները
- Ծրագրի ուղղություններից որևէ մեկում
ընդգրկվելն իրականացվում է ըստ դպրոցի հայեցողության` համապատասխան պահանջները
բավարարելու պարագայում:
- Դպրոցում շրջիկ նեթբուքային դասարան
հիմնելու ենթածրագրում ընդգրկվելու դեպքում դպրոցներին տրամադրվում են նորարարական
համակարգչային սարքավորումներ` դրանց արժեքը երկու տարվա ընթացքում մարելու պայմանով:
Երկու տարվա ընթացքում վճարումները կանոնավոր և ժամանակին կատարելու դեպքում գումարը
կհամարվի մարված և ստացված տեխնոլոգիաները կանցնեն դպրոցի տնօրինմանը: Դպրոցին
իրավունք չի վերապահվում վաճառել կամ վարձակալման տալ ստացված սարքավորումները,
մինչև դրանց դիմաց վճարման ենթակա գումարի լիակատար մարումը:
- Տեխնոլոգիաների արժեքի մարման տարեկան
վճարները կատարելու համար դպրոցներն ըստ իրենց հայեցողության կարող են օգտվել
անհրաժեշտ միջոցները ձեռք բերելու հասանելի և օրենսդրությամբ չարգելված աղբյուրներից:
- Յուրաքանչյուր հաջորդ տարվա համար սարքավորումների
դիմաց վճարները հավաքվում են ըստ ծրագրի շրջանակներում ընտրված առևտրային բանկի
և դպրոցի միջև կնքված ապառիկ առուվաճառքի պայմանագրում նշված ժամանակացույցի:
Եթե դպրոցը խախտում է այս ժամանակացույցը, նրան տրամադրված սարքավորումները կարող
են հետ վերցվել և տրվել մեկ այլ դպրոցի նույն պայմաններով: Նոր դպրոցին տեխնոլոգիաները
կտրվեն` ընդհանուր գնից հանելով մաշվածության չափը, որ գոյացել է այդ սարքավորումների
օգտագործման ժամանակահատվածում: Դպրոցին, որից հետ կվերցվեն տեխնոլոգիաները, չի
փոխհատուցվի նախկինում կատարված որևէ վճարում:
- Դպրոցում առանձին նեթբուքային դասարանի
հիմնման ենթածրագրին մասնակցելու դեպքում դպրոցները պետք է ընտրեն այն դասարանը,
որում իրականացվելու է ծրագիրը և այս դասարանում սովորող բոլոր աշակերտների ծնողների
հետ համաձայնեցնեն ծրագրի բոլոր պայմանները: Տվյալ դասարանի բոլոր աշակերտները
պետք է ներառվեն ծրագրում:
- Առանձին նեթբուքային դասարանի հիմնման
դեպքում պահանջվող տեխնոլոգիաները բաժանվում են երկու խմբի` աշակերտների նեթբուքները,
որոնց դիմաց վճարում են ծնողները և որոնք համարվում են աշակերտի սեփականությունը
և նեթբուքային դասարանի հիմնման համար անհրաժեշտ այլ սարքավորումներ, որոնք ձեռք
է բերում դպրոցը: Դպրոցի ձեռք բերած սարքավորումների մասով գործում է նույն կանոնակարգը,
ինչ որ առաջին ենթածրագրի դեպքում:
- Աշակերտական նեթբուքների ձեռքբերման
պարագայում ծնողը պարտավորվում է ապահովել դրա առաջնային նպատակային օգտագործումն
աշակերտի կողմից դպրոցում` դասերի ընթացքում և տանը` դպրոցում տրված տնային հանձնարարությունները
կատարելու ընթացքում:
- Աշակերտների նեթբուքները ծնողներին
են տրամադրվում նույն` երկամյա ապառիկ գնման հիմունքներով: Երկու տարվա ընթացքում
վճարումները կանոնավոր և ժամանակին կատարելու դեպքում գումարը համարվում է մարված
և ստացված տեխնոլոգիաները անցնում են ծնողի տնօրինմանը: Ծնողին իրավունք չի վերապահվում
վաճառել կամ վարձակալման տալ ստացված տեխնոլոգիաները, մինչև դրանց դիմաց վճարման
ենթակա գումարի լիակատար մարումը:
- Առանձին նեթբուքային դասարանի հիմնման
դեպքում դպրոցը տվյալ դասարանի յուրաքանչյուր ծնողի կամ օրինական ներկայացուցչի
հետ կնքում է պարտավորությունների պայմանագիր, որտեղ նշվում են նեթբուքի ձեռքբերման
և աշակերտի կողմից օգտագործման պայմանները:
- Շրջիկ նեթբուքային դասարան հիմնելու
համար ծնողներից գումարը հավաքելու պարագայում դպրոցը հաշվառում է յուրաքանչյուր
աշակերտի կատարած վճարումները: Այդ հաշվառումների հիման վրա դպրոցի կողմից կազմվում
են տարեկան հաշվետվություններ, որոնք հաստատվում են տվյալ դասարանի ծնողների կողմից
և վավերացվում դպրոցի տնօրենի ստորագրությամբ:
- Յուրաքանչյուր հաջորդ տարվա համար աշակերտական
նեթբուքների դիմաց մարման ենթակա գումարի տարեկան վճարները հավաքվում են ըստ ծրագրի
շրջանակներում ընտրված առևտրային բանկի և ծնողի միջև կնքված ապառիկ առուվաճառքի
պայմանագրում նշված ժամանակացույցի:
Ինչպես ընդգրկվել համակարգ
- Դպրոցները պետք է լրացնեն կից տրված
դիմումների ձևերից որևէ մեկը` կախված նրանից, թե որ ենթածրագրում են ցանկանում
ընդգրկվել, ինչպես նաև "Տեղեկություններ դպրոցի մասին" հավելվածը: Տեխնոլոգիաների
անվանացանկը և նվազագույն տեխնիկական հատկորոշիչները տրված են կից հավելվածում:
- Դիմում-հայտ ներկայացրած դպրոցը հրավիրվում
է Դասագրքերի շրջանառու հիմնադրամ` շրջանառու համակարգում ընդգրկման պայմանագիր
կնքելու համար: Մինչև պայմանագրի կնքումը դպրոցի հետ համաձայնեցվում են նրա կողմից
ձեռք բերվելիք տեխնոլոգիաների ցանկը, քանակները և տեխնիկական բնութագրերը:
Ինչ պետք է անի դպրոցը
- Դպրոցները պետք է ՆԱԽՕՐՈՔ ապահովեն
տեխնոլոգիաների տեղադրման համար անհրաժեշտ բոլոր ֆիզիկական պայմանները` ներառյալ
անհրաժեշտության դեպքում տեխնոլոգիաների տեղադրմանը հատկացվող դասասենյակի վերանորոգումը,
հոսանքի լարերի անցկացումը, անհրաժեշտ քանակությամբ վարդակների և ապահովիչների
տեղադրումը և այլն:
Տեխնոլոգիաների մատակարարումը
- Դպրոցներին պայմանագրերի կնքման ժամանակ
տրվում է Դասագրքերի շրջանառու հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի կողմից հաստատված
մատակարար ընկերությունների ցանկ, որոնցից դպրոցն ընտրում է այն ընկերությունը,
որից ցանկանում է ձեռք բերել սարքավորումները:
- Առանձին նեթբուքային դասարանի հիմնման
ենթածրագրին մասնակցության դեպքում դպրոցը պարտավոր է ապահովել տվյալ դասարանի
բոլոր ծնողների գրավոր համաձայնությունը մատակարար ընկերության ընտրության հարցում:
- Շրջիկ նեթբուքային դասարանի հիմնման
ենթածրագրին մասնակցելու պարագայում դպրոցի տնօրենը առևտրային բանկի լիազոր ներկայացուցչի
հետ կնքում է ապառիկ առուվաճառքի պայմանագիր, որում ամրագրվում են ձեռք բերվող
սարքավորումների քանակներն ու տեխնիկական բնութագրերը, դրանց դիմաց վճարման ենթակա
ընդհանուր գումարը և վճարման ժամանակացույցը: Բանկի և դպրոցի միջև կնքվող պայմանագրում
ամրագրվում են նաև վճարումների ժամանակացույցի խախտման դեպքում առաջացող հետևանքները:
- Առանձին նեթբուքային դասարանի հիմնման
ենթածրագրին մասնակցության պարագայում ծրագրին մասնակցող դասարանի յուրաքանչյուր
ծնող առևտրային բանկի լիազոր ներկայացուցչի հետ կնքում է ապառիկ առուվաճառքի պայմանագիր`
աշակերտական նեթբուքի ձեռքբերման վերաբերյալ: Տվյալ դպրոցի տնօրենը առևտրային
բանկի լիազոր ներկայացուցչի հետ կնքում է ապառիկ առուվաճառքի պայմանագիր դպրոցի
կողմից ձեռք բերվող սարքավորումների մասով: Ապառիկ առուվաճառքի պայմանագրերում
ամրագրվում են ձեռք բերվող սարքավորումների քանակները, դրանց տեխնիկական բնութագրերը,
վճարման ենթակա ընդհանուր գումարը և վճարման ժամանակացույցը: Դպրոցի և բանկի,
ինչպես նաև ծնողի և բանկի միջև կնքվող պայմանագրում ամրագրվում են նաև վճարումների
ժամանակացույցի խախտման դեպքում առաջացող հետևանքները:
- Դպրոցները պետք է հետևեն, որ ըստ պայմանագրի
դպրոցին տրամադրված տեխնոլոգիաները հաղթող մատակարար ընկերության կողմից առաքվեն,
տեղադրվեն նախապես հատկացված դասասենյակներում և ստուգեն դրանց սարքին լինելը:
- Առանձին նեթբուքային դասարանների հիմնման
ենթածրագրին մասնակցելու պարագայում մատակարար կազմակերպության կողմից տրամադրված
աշակերտական նեթբուքները առաքվում են դպրոց, տվյալ դասարանի բոլոր աշակերտների
ծնողների մասնակցությամբ ստուգվում է դրանց սարքին լինելը և յուրաքանչյուր աշակերտական
նեթբուք տրվում է տվյալ աշակերտի ծնողին/օրինական
ներկայացուցչին:
Ով է պատասխանատու տեխնոլոգիաների պահմանման համար
- Դպրոցները պատասխանատու են շրջիկ նեթբուքային
դասարանի սարքավորումների պահպանման և վերանորոգման համար:
- Աշակերտական նեթբուքներ ձեռք բերելու
պարագայում աշակերտի նեթբուքի պահպանման և վերանորոգման հարցերը կարգավորում են
դպրոցի և ծնողի միջև կնքվող պարտավորությունների պայմանագրով:
- Մատակարար ընկերությունը սարքավորումների
համար իրականացնում է երաշխիքային սպասարկում:
- Դպրոցներին խորհուրդ է տրվում մշակել,
դպրոցական խորհրդի կողմից հաստատել և մանկավարժական խորհրդի հետ համաձայնեցնել
տեխնոլոգիաների օգտագործման ներքին քաղաքականություն:
Ներկայումս զարգացած երկրներում ոողջ կյանքի ընթացքում սովորելը, հեռաուսուցումը
և ինքնագնահատումը դառնում են նոր դարաշրջանի չափորոշիչներ: Համակարգչից և ինտերնետից
օգտվելու կարողությունն այսօր անհրաժեշտություն է դարձել: Հաշվի առնելով վերոնշյալը`
այս շրջանառու համակարգում ընդգրկվելով դպրոցը հնարավորություն կստանա արտոնյալ պայմաններով
ձեռք բերել անհրաժեշտ տեխնոլոգիաները, բարձրացնել ուսուցման որակը, առաջադիմության
ցուցանիշները, կրթել ժամանակակից աշխարհում հաջողության հասնելու համար ավելի պատրաստված
սերունդ:
No comments:
Post a Comment